12 August, 2007

Vi har kjøpt bil!

Tjalve, jeg påpeker; TJALVE, har bestemt seg for å kjøpe bil. Dermed var det bare å gi etter og bli med på bilhandel. Vi brukte hele lørdagen i over 30 varmegrader til å gå å se. Endelig fant vi en som både tilfredstilte kravene om komfort ( les: skikkelig aircondition og benplass) og pris! Vi endte opp med en Mitsubishi Lancer.


Tjalve fikk til og med prøvekjøre, med sidemann. Mens jeg satt bak og lagde lyder. Tjalve kommenterte tørt, at jeg begynner å bli mer og mer lik min mor. Hørt slik! Trafikken her nede er vanvittig. For det første er det sinnssykt mye biler og for det andre kjører alle som de vil. Alle skilt og trafikklys blir bare beregnet som ”veiledende”. I dette skal nå Mr.Morken ut og kjøre, og i hans urealistiske verden tror han at det kommer til å gå helt bra; Akona Matata - No problem! Jeg derimot insisterer på sjåfør!

No comments: