18 March, 2007

Endelig helg - og Golf :-)


Endelig kom helgen og golfkøllene måtte testes etter en lang vintersesong hjemme.
Det er flere baner å velge mellom i nærheten av kontor og hotell, men taxisjåførene er ikke spesielt godt innviet i denne sporten tydeligvis for i første forsøk havnet jeg på en drivingrange som var halvveis innendørs.
Fikk en av de ansatte til å skaffe meg en ny taxi og forklare taxisjåføren veien til en bane der en kunne "gå og spille" og som var utendørs...

Havnet på Philippinean Navy Golf Course som viste seg å være en helt ok bane, men ikke av de lengste (ca. 5500 yards). Her er det obligatorisk med caddier og det er også vanlig med "umbrella girls". (Og nei: det regnet ikke :-)

Arbeidskraft er utrolig billig i dette landet og det bærer også golfbanen preg av. Det er ikke mye en får gjøre på egenhånd. På drivingrangen sitter det en jente eller en gutt like ved siden av der en slår. De har som oppgave å legge frem en ny ball på en liten haug av sandjord for hvert slag en slår. Lurer på om de har en bra ulykkesforsikring...

Det er stor forskjell på folk her og flere av fairway'ene grenser helt opp til rekker av skur der de neppe har mulighet til å spille golf.
Men jeg legger merke til at de leter etter baller (noen av de kommer nok ubudt inn i skurene deres...) og kanskje har de en liten inntekt av dette.
Kjøpte meg noen Titleist rangeballer som så helt ubrukt ut i klubbhuset og de betalte jeg ca. 2kr stykket for, så veldig høy inntekt har de nok ikke av det.
Det er også stor forskjell på golfbanene har jeg forstått. Denne banen er billigere å spille på enn en tilsvarende bane i Norge (selv med avgift til caddie), mens den dyreste banen som ligger like ved kontoret vårt er en privat bane der det koster 2 Millioner norske kroner å bli medlem.

Så det blir nok PNGC neste helg også...
Posted by Picasa

Posted by Picasa

Posted by Picasa

No comments: